فوتبالیست دانش آموزی

مسابقات فوتبالیست دانش‌آموزی ایران اپن 2021
 

اطلاعیه شماره 1 مسابقات ایران اپن 2021: برگزاری مسابقات

به اطلاع تمامی دانش آموزان، اولیا، مسئولین مدارس و معلمین می‌رساند که مسابقات ایران اپن 2021 در بخش دانش آموزی برگزار خواهد شد.

 

مسابقات شامل لیگ های فوتبالیست، امدادگر، دمو و امداد فضای مشترک خواهد بود و تمامی لیگ ها به صورت مجازی برگزار می‌شوند. فرصت ثبت‌نام برای این مسابقات تا اواخر فروردین ماه 1400 خواهد بود و مسابقات در اواسط اردیبهشت ماه 1400 برگزار می‌شوند.

مطابق برنامه‌ی هر ساله سهمیه‌های اختصاص یافته به کشور عزیزمان برای مسابقات جهانی به برترین تیم‌های شرکت کننده در مسابقات ایران اپن اختصاص داده خواهد شد و مسابقات جهانی امسال نیز مانند مسابقات ایران اپن به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به برخی از سوالات متداول، در مورد ایران اپن 2021، در ویدیوی زیر پاسخ داده شده است و در صورت باقی ماندن هرگونه سوال، می‌توانید سوالات خود را به آدرس ایمیل مربوط به لیگ خود ارسال کنید.

 

لینک ویدیو:

https://www.aparat.com/v/DajzE

آدرس ایمیل:

jsoccer@iranopen.ir

 

لینک کانال های رسمی تلگرام لیگ های دانش آموزی:

فوتبالیست: https://t.me/juniorsoccer

امدادگر: https://t.me/RCJRescue

دمو: https://t.me/demoiranopen

فضای مشترک: https://t.me/Cospace

اینسیتو: https://t.me/RCJ_InSitu


اطلاعیه‌ی شماره 2: قوانین و ابزارهای شبیه سازی

مطابق هرسال، مسابقات ایران اپن بر اساس آخرین نسخه موجود از قوانین مسابقات جهانی برگزار خواهد شد. فایل قوانین انگلیسی مسابقات در ادامه آورده شده است. به دلیل کمبود وقت مسابقات امسال قوانین فارسی نخواهد داشت. فایل قوانین ارسال شده در این اطلاعیه به عنوان پیش‌نویس قوانین استفاده خواهد شد و فایل نهایی قوانین در آینده به اطلاع تیم ها خواهد رسید. قوانین نهایی تفاوت عمده‌ای با قوانین نسخه‌ی اولیه‌ی قوانین نخواهند داشت. مطابق قانون مسابقات جهانی افرادی که تا 1 ژوئیه 2021 بین 14 تا 19 سال داشته باشند مجاز به شرکت در مسابقات خواهند بود. در نتیجه کسانی که بین 10 تیر 1386 تا 10 تیر 1381 متولد شده اند امکان شرکت در مسابقات را خواهند داشت.

 

همچنین، لینک ابزارهای شبیه‌سازی، آموزش استفاده از آنها و توضیحات مربوط به برنامه نویسی روبات‌ها در لینک‌های زیر آورده شده است.

 

لینک قوانین:

https://github.com/RoboCupJuniorTC/soccer-rules-simulation/blob/master/rules.pdf

 

لینک github ابزار شبیه سازی:

https://github.com/RoboCupJuniorTC/rcj-soccer-sim

آموزش کلی راه اندازی ابزار شبیه سازی:

https://robocupjuniortc.github.io/rcj-soccer-sim/

آموزش برنامه نویسی روبات ها:

https://robocupjuniortc.github.io/rcj-soccer-sim/how_to/


اطلاعیه‌ی شماره 3: پرسیدن سوال

برای ساده کردن فرآیند ارتباط با کمیته‌ی فنی لیگ فوتبالیست دانش آموزی، کمیته‌ی فنی فرمی را در نظر گرفته که تیم ها می‌توانند سوال خود را در این فرم مطرح کنند و کمیته‌ی فنی بسته به ماهیت سوال به صورت گروهی (در کانال تلگرام) یا به صورت شخصی (ارسال مستقیم ایمیل به تیم‌ها) به سوالات تیم ها پاسخ می‌دهد.

تیم ها می‌توانند از طریق ایمیل نیز سوالات خود را ارسال کنند ولی این فرم مشکلات مربوط به نرسیدن ایمیل یا قرار گرفتن پاسخ ها در پوشه ی اسپم را حل می‌کند.

 

لینک فرم:

https://forms.gle/5pEZmaTKtfzXHHzK9

 

لینک ایمیل لیگ فوتبالیست دانش آموزی:

jsoccer@iranopen.ir


اطلاعیه شماره 4: مراحل راه اندازی سیستم شبیه سازی بر روی ویندوز

راه اندازی شبیه ساز بر روی ویندوز بسیار ساده است. برای انجام این کار می‌توانید مراحل زیر را طی کنید.

1- دانلود و نصب آخرین نسخه از پایتون از لینک زیر

(https://www.python.org/downloads) (ورژن 3.9.3)

2- دانلود و نصب نرم افزار webot از لینک زیر

(https://www.cyberbotics.com/#download)

3- دانلود و آنزیپ فایل های مربوط به شبیه سازی لیگ فوتبالیست از آدرس زیر

(https://github.com/RoboCupJuniorTC/rcj-soccer-sim/archive/refs/heads/master.zip)

4- باز کردن نرم افزار webots. کلیک بر روی دکمه‌ی tools از منوی بالای نرم افزار، کلیک بر روی preferences و نوشتن py درون فیلد Python command و کلیک بر روی ok.

(تصویر در لینک مقابل 

(https://drive.google.com/file/d/1WdsB8ayPtIh3qTKui0jDZdmWI-CShMa8/view?usp=sharing)

5- کلیک بر روی file از منوی بالای نرم افزار، کلیک بر روی open world و باز کردن فایل soccer.wbt از فولدر دانلود و آنزیپ شده در مرحله 3.

6- برای نوشتن کد روبات خود از فولدر مرحله 3 داخل فولدر controller رفته و از آنجا کد های مربوط به هر ربات را تغییر دهید.


اطلاعیه شماره 5: مزایای شرکت در لیگ فوتبالیست مسابقات ایران اپن 2021

1- امکان ارتباط با تیم های جهانی: برای اولین بار در لیگ فوتبالیست شرکت در مسابقات برای تیم‌های تمامی کشور ها آزاد است. مطابق صحبت انجام شده با مسئولین مسابقات جهانی، لیگ به تمامی تیم های دنیا معرفی خواهد شد و به تیم ها توصیه می‌شود در مسابقات شرکت کنند.

2- سادگی کار و هزینه‌ی کمتر: برای اولین بار لیگ فوتبالیست به صورت مجازی برگزار می‌شود و به همین دلیل هزینه‌ی ساخت روبات و پیچیدگی‌های مربوط به کار با سخت افزار از لیگ حذف شده است. این مسئله باعث می‌شود که دانش آموزان تنها با داشتن یک کامپیوتر معمولی بتوانند در این لیگ شرکت کنند. همچنین هزینه‌ی لازم برای تیم ها به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته.

3- امکان شروع جدید: به دلیل تازگی پلتفرم شبیه‌سازی تجربه‌ای برای تیم‌های قدیمی در این زمینه وجود ندارد لذا تیم‌های تازه شانس رقابت بالاتری با تیم‌های با تجربه دارند. این مسئله باعث می‌شود که احتمال موفقیت برای تیم‌های کم تجربه بالا برود.

4- امکان حضور و شرکت در جلسه مستقیم با مسئولین کمیته جهانی روبوکاپ: طبق هماهنگی های انجام شده در مسابقات امسال این امکان فراهم شده تا یک نشست پرسش و پاسخ با حضور اعضای کمیته داخلی و کمیته جهانی و شرکت کنندگان برگزار شود و در این جلسه سوالات و پیشنهادات می‌توانند مطرح شوند.

5- احتمال وجود تعداد بیشتر سهمیه در مسابقات جهانی امسال: همانطور که می‌دانید تیم‌های برتر مسابقات ایران اپن در بخش دانش آموزی هرساله به مسابقات جهانی فرستاده می‌شوند. در سال پیش رو با توجه به ریموت بودن مسابقات تیم‌های بیشتری در مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد و در نتیجه‌ی این موضوع تیم‌های شرکت کننده شانس بیشتری برای حضور در مسابقات جهانی خواهند داشت.


اطلاعیه شماره 6 : زمانبندی برگزاری

زمانبندی مسابقات ایران اپن 2021 در لینک و جدول زیر اعلام شده است. تصویر ارسالی تنها به عنوان وضعیت حال حاضر زمان ها معتبر بوده و مرجع کمیته ی اجرایی لینک ارسال شده است.

زمانبندی مسابقات


اطلاعیه شماره 7 : پاسخ به سوالات شرکت کنندگان

در لینک زیر پاسخ کمیته ی فنی به سوالات شرکت کنندگان آورده شده است. این لیست به صورت پیوسته با سوالات جدید به روز خواهد شد. همچنین درصورتی که در مورد برگزاری مسابقات سوالی دارید می توانید سوال خود را از طریق لینک زیر مطرح کنید.

لینک پاسخ ها :

https://docs.google.com/document/d/13XZVWg_GEL2X5zQfOPzQ5Cji7pxa9BF1wg8T7Z2gucA/edit?usp=sharing

لینک پرسیدن سوال :

https://forms.gle/5pEZmaTKtfzXHHzK9


اطلاعیه شماره 8 : تمدید زمان ثبت نام

به اطلاع کلیه ی تیم ها می رساند که با تصمیم کمیته ی ملی روبوکاپ، ثبت نام بخش دانش آموزی مسابقات ایران اپن 2021 تا تاریخ 31 فروردین ماه 1400 تمدید شد.


اطلاعیه شماره 9 : تایید صلاحیت

به اطلاع تیم ها می رساند با توجه به کمبود زمان آماده سازی برای تیم های امسال، تنها مدرک لازم برای تایید صلاحیت تیم ها کد مربوط به سه روبات شبیه سازی است. کمیته ی فنی تنها بر اساس همین کدها در مورد تایید یا رد صلاحیت تیم ها تصمیم گیری می کند . ددلاین ارسال کدها برای تایید صلاحیت 3 اردیبهشت ماه خواهد بود و مراحل ارسال کد در یک اطلاعیه ی جداگانه به اطلاع تیم ها خواهد رسید .


اطلاعیه شماره 10 : ارسال کد تیم برای تایید صلاحیت

تیم ها می بایست ورژن اولیه ی کد خود را برای تایید صلاحیت در لینکی که در ادامه آورده شده آپلود کند. تنها هدف از این کدها فرآیند تایید صلاحیت بوده و تیم ها می توانند برای مسابقات کد خود را تغییر دهند. این کدها تنها مدرکی است که لازم است برای تایید صلاحیت آپلود شود و کمیته ی فنی بر اساس همین کد ها برای تایید صلاحیت اقدام می کند. لازم به ذکر است که کدهای تیم ها با کدهای موجود آنلاین و کد دیگر تیم ها توسط هوش مصنوعی بررسی می شوند و در صورتی که تشابه بالایی وجود داشته باشد، تیم ها برای شرکت در مسابقات تایید نمی شوند. تشخیص میزان تشابه غیرقابل قبول به عهده ی کمیته ی فنی خواهد بود و انتظار می رود که کد ها تفاوت های قابل توجهی در الگوریتم و اجرا داشته باشند. فرصت برای آپلود این کد ها به درخواست تیم ها تمدید شده و آخرین مهلت ارسال چهارم اردیبهشت ماه خواهد بود.

برای آپلود کد خود از لینک زیر استفاده کنید:

https://www.dropbox.com/request/Vi6Padxg6opVSCzICKud

 

در داخل لینک یک فایل با فرمت .zip یا .rar آپلود کنید که شامل کدهای روبات شما و کتابخانه های مورد نیاز است. همچنین فایل ارسالی را به صورت زیر نام گذاری کنید

Team Name - The email you used to signup your team in the website
برای مثال : TeamA - example@gmail.com


اطلاعیه شماره 11: سهمیه مسابقات جهانی

مطابق اطلاعیه‌ای که در تاریخ 7 اردیبهشت توسط کمیته‌ی جهانی مسابقات روبوکاپ به نماینده‌ی ایران ارسال شد، سهمیه‌ی شرکت در مسابقات جهانی لیگ‌های شبیه‌سازی فوتبالیست و امدادگر توسط کمیته‌ی بین المللی روبوکاپ و به صورت مستقیم اختصاص داده خواهد شد.
این تصمیم به این دلیل گرفته شده است که تنها کشوری که به صورت داخلی این لیگ‌ها را پیش از مسابقات جهانی برگزار میکند کشور ایران است، در نتیجه نیاز به سازوکاری است تا تیمها از تمامی کشورها انتخاب شوند. در لینک زیر توضیحات بیشتر در مورد این لیگ‌ها در مسابقات جهانی در لینک‌های آورده شده است.

فوتبالیست:
https://robocupjuniortc.github.io/rcj-soccer-sim/qualification/
امدادگر:
https://rescue.rcj.cloud/events/2021/robocup2021/newsimulation/

لازم به ذکر است که سهمیه‌ی شرکت در مسابقات جهانی لیگ فضای‌مشترک مطابق هر سال پس از اعلام کمیته‌ی جهانی به کمیته‌ی فنی ایران، به تیم‌ها داده خواهد شد. اما در لیگ‌های فوتبالیست و امدادگر کمیته‌ی فنی ایران تاثیر مستقیم در انتخاب تیم‌ها برای مسابقات جهانی نخواهد داشت و تنها توصیه‌نامه‌ای برای تیم‌های مقام‌آور در مسابقات ایران اپن به کمیته‌ی جهانی ارسال خواهد کرد


اطلاعیه شماره 12: برنامه‌ی روز دست‌گرمی

در ادامه برنامه‌ی روز دست‌گرمی آورده شده است. توجه کنید که حضور حداقل یک عضو از هرتیم در این جلسه اجباری است. شرکت نکردن در جلسه‌ی روز دست‌گرمی به معنی انصراف تیم از شرکت در مسابقات ایران اپن 2021 است.

روز دست‌گرمی (دوشنبه 13 اردیبهشت)
18 - 18:15 18:15 - 18:30 18:30 - 18:45 18:45 - 19:45
صحبت های افتتاحیه توضیح شیوه برگزاری پرسش و پاسخ  
   

تست سیستم استریم بازی‌ها


اطلاعیه شماره 13: لینک روز دست‌گرمی

در ادامه لینک روز دستگرمی آورده شده است. تیم‌ها می‌توانند از طریق این لینک در زمان معین در جلسه‌ی مربوط به روز دست‌گرمی شرکت کنند.

https://meet.jit.si/JSoccerIranOpen2021


اطلاعیه شماره 14: مشکلات مربوط به استریم روز دستگرمی

مشکل مربوط به ضعف عملکرد روبات ها این بوده که به دلیل فشار روی سرور سیستم webots نمیتواند در زمان مناسب اطلاعات مربوط به وضعیت را به روبات ها بدهد و در نتیجه سرعت آپدیت اطلاعات روبات ها کند شده و عملکرد روبات ها دچار مشکل می‌شود. در روزهای آتی (قبل از شروع مسابقات) یک بار دیگر استریم انجام خواهد شد و لینک آن در اختیار تیم‌ها قرار خواهد گرفت تا حل مشکل توسط تیم‌ها بررسی شود و همچنین ایرادات احتمالی دیگر در شبیه سازی شناسایی شود.


اطلاعیه شماره 15: برنامه‌‌ی برگزاری مسابقات و برنامه‌ی بازی ها

در ادامه جدول زمان بندی مسابقات آورده شده است. همچنین برنامه‌ی بازی ها، لینک آپلود کد ها و دیگر اطلاعاتی که تیم ها در زمان برگزاری مسابقات به آن نیازمندند به صورت مداوم در این لینک به روز خواهند شد.

  روز اول روز دوم روز سوم روز چهارم روز پنجم روز ششم روز هفتم
  پنج شنبه جمعه شنبه یک شنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه
10 - 11 شبیه سازی بازی ها شبیه سازی بازی ها شبیه سازی بازی ها شبیه سازی بازی ها کنفرانس 1 کنفراس 3 شبیه سازی بازی ها
11 - 13 بازی های فردی بازی های فردی بازی های فردی بازی های فردی کنفرانس 2 کنفرانس 4 بازی های فردی
13 - 14         شبیه سازی بازی ها شبیه سازی بازی ها  
14 - 15 کار گروهی با سوپر تیم کار گروهی با سوپر تیم کار گروهی با سوپر تیم کار گروهی با سوپر تیم بازی های فردی بازی های فردی  
15 - 17:30         کار گروهی با سوپر تیم کار گروهی با سوپر تیم اختتامیه
18 - 19:30 بازی های سوپرتیم بازی های سوپرتیم بازی های سوپرتیم بازی های سوپرتیم بازی های سوپرتیم بازی های سوپرتیم  

اطلاعیه شماره 16: تست دوباره استریم بازی های دستگرمی

با توجه به ایراد موجود در استریم بازی های دستگرمی، کمیته‌ی فنی در روز چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه تعدادی بازی که با استفاده از کدهای تایید صلاحیت تیم‌ها شبیه سازی شده اند را دوباره استریم میکند. سرور شبیه سازی بازی ها به قوی ترین سرور های شرکت گوگل منتقل شد تا مشکلات مربوط به شبیه سازی از بین برود. برنامه‌ی نمایش این بازی ها به شرح زیر است. از تمامی تیم‌ها درخواست می‌شود که اگر مشکلی در شبیه‌سازی کد خود مشاهده کردند از طریق فرم ارتباط با کمیته‌ی فنی این مشکل را به کمیته اطلاع دهند.

برنامه‌ی بازی ها و لینک استریم‌ها


اطلاعیه شماره 17: نمایش نتایج در استریم‌های دستگرمی روز 15 اردیبهشت

به اطلاع تیم‌ها می‌رساند که کمیته‌ی فنی متوجه شده که رنگ تیم ها در بالای استریم بازی‌های دستگرمی امروز به صورت برعکس نمایش داده می‌شود. یعنی روبات زرد در واقع کد تیمی را اجرا می‌کند که نام آن درون مستطیل آبی نوشته شده است. در نتیجه‌ی این اشتباه در نمایش، نتایج، نتیجه‌ی بازی‌ها نیز به صورت برعکس نمایش داده می‌شود. کمیته‌ی فنی مشکل مربوط این نمایش را در بازی‌های فردا حل خواهد کرد.
لازم به ذکر است این مشکل در شبیه سازی بازی ها نیست و تنها در سیستمی است که نتایج را در استریم آنلاین نمایش می‌دهد و برای متوجه شدن شرایط درست بازی، اگر نام تیم شما در مستطیل آبی نوشته شده، روبات زرد کد تیم شما را اجرا میکند و نتیجه ی بازی همواره برعکس نمایش داده می‌شود، یعنی تعداد گل‌هایی که مقابل تیم حریف نوشته شده، گلهاییست که تیم شما به ثمر رسانده است.


اطلاعیه شماره 18: آپلود کد اصلی برای مسابقه

به اطلاع تیم‌ها می‌رساند که هر تیم می‌بایست کد خود را در قالب یک فایل .zip و با نام تیم خود در فولدر هر روز آپلود کند. این فایل زیپ می‌بایست حتما شامل فایل های robot1.py، robot2.py، robot3.py و utils.py باشد. در صورتی که فایل اضافه‌ای نیز برای اجرا شدن کد شما مورد نیاز است، این فایل‌ها را هم درون فایل زیپ خود قرار دهید.
در مورد بخش سوپر تیم نیز، هر تیم می‌بایست تنها یک فایل زیپ با نام تیم خود را آپلود کند که درون آن یک فایل robot.py و ماژول های مورد نیاز وجود دارد. این کد باید بتواند با فایل دیفالت utils.py در سیستم شبیه سازی اجرا شود.


اطلاعیه شماره 19: سرور تست

به اطلاع همه‌ی تیم‌ها می‌رساند که به منظور کمک به بهبود عملکرد تیم‌ها، کمیته‌ی فنی یک سرور مشابه سرور اصلی مسابقات برای تست تیم ها تدارک دیده است. اطلاعات بیشتر در مورد این سرور و روش استفاده از آن در فایل PDF ارسالی آمده است. تمامی تیم ها اطلاعات لازم برای لاگین کردن در این سرور را در ایمیلی که با آن برای مسابقات ثبت نام کرده اند دریافت کرده اند. در صورتی که این ایمیل را دریافت نکرده اید در فرم سوالات مشکل خود را مطرح کنید تا کمیته ی فنی به مسئله رسیدگی کند.

لینک فایل PDF:

https://drive.google.com/file/d/1WsQ3r7JHpc3eaMO9Sq0rfLx7SybdLA8u/view?usp=sharing


اطلاعیه شماره 20: جدول مسابقات

در لینک زیر جدول نتایج مسابقات آورده شده است. نتایج بازی ها پس از برگزاری هر راند در این جدول به روز می‌شوند.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fd8i6US8nUfOQo1E5lIxadzHta09hiJbBxKs6VcAsn0/edit?usp=sharing


اطلاعیه شماره 21: غیبت تیم‌ها در مسابقات سوپرتیم

در صورتی که یکی از تیم‌های یک سوپر تیم در فضای کارگروهی حاضر نشود، تیم‌های حاضر می‌توانند بجای تیم غایب کد جایگزین آپلود نمایند. به این ترتیب که یکی از تیم‌های حاضر علاوه بر فایل اصلی (Robot.py) یک فایل ثانویه نیز با نام Robot2.py در فایل zip خود آپلود خواهد کرد. در صورتی که تا آخرین مهلت تیم غایب فایلی آپلود نکند، فایل ربات دوم به جای ربات تیم غایب مورد استفاده قرار گرفته و تیم غایب امتیازی از بازی‌های آن روز سوپرتیم کسب نخواهد کرد.


اطلاعیه شماره 22: برنامه‌ی سه روز آخر مسابقات

در تصویر ضمیمه برنامه‌ی به‌روز شده‌ی روزهای پنجم، ششم و هفتم مسابقات آورده شده است. در اطلاعیه‌های بعدی برنامه‌ی دقیقتر مرحله‌ی حذفی و توضیحات بیشتر در مورد ارائه‌ها و جلسه‌ی روز دوشنبه و سه‌شنبه ارسال خواهد شد.

  Day 5 Day 6 Day 7
  Monday Tuesday Wednesday
10 - 11 Design Thinking workshop (in Farsi) Machine Learning Talk (in Farsi) Simulating
11 - 11:30 Individual games
11:30 - 12 Meeting with the International Robocup Technical Committee
12 - 13 Simulating
13 - 14 Individual games Simulating  
14 - 15 Individual games
15 - 17:30 Super teams' co-working Super teams' co-working
17:30 - 18 Simulating Simulating Final Ceremony
18 - 19:30 Super team games Super team games

اطلاعیه شماره 23: مسابقات حذفی

برنامه‌‌ی روزانه‌ی مسابقات حذفی در تصویر درون لینک آورده شده است. با توجه به محدودیت‌های برگزاری، راند اول به صورت تک حذفی، راند یک چهارم نهایی و نیمه نهایی به صورت رفت و برگشتی و بازی های فینال و رده‌بندی نیز به صورت تک بازی برگزار می‌شوند.


در صورتی که در بازی های تک حذفی بازی مساوی شود، یک نیمه‌ی 10 دقیقه ای وقت اضافه منظور می‌شود. در صورتی که در پایان وقت اضافه باز هم بازی مساوی بود، ده دقیقه بازی با فرمت گل طلایی انجام می‌شود، بدین صورت که اولین تیمی که در این 10 دقیقه به گل برسد، برنده‌ی بازی خواهد بود. در صورتی که این 10 دقیقه نیز بدون گل به اتمام برسد، تیمی برنده‌ی بازی است که در مرحله‌ی گروهی امتیاز بیشتری داشته باشد. درنهایت اگر دو تیم در مرحله‌ی گروهی امتیاز و تفاضل گل مساوی داشتند. برنده‌ی بازی با پرتاب سکه مشخص خواهد شد.
در بازی‌های رفت و برگشت، در صورتی که هر کدام از طرفین یکی از بازی‌ها را برنده شوند و مجموع گل های به ثمر رسیده توسط طرفین برابر باشد و یا هردو بازی مساوی شود یک بازی سوم برای تعیین نتیجه برگزار می‌شود. در صورتی که بازی سوم هم برنده ای نداشته باشد، یک نیمه با فرمت گل طلایی برگزار می‌شود. به صورتی که تیمی که اولین گل را به ثمر برساند برنده‌ی بازی خواهد بود. در صورتی که هیچ گلی در این بازی به ثمر نرسد تیمی برنده خواهد شد که در جدول مرحله‌ی گروهی رتبه‌ی بهتری داشته است. اگر امتیاز و تفاضل گل تیم ها در مرحله‌ی گروهی برابر بود، پرتاب سکه برنده را مشخص خواهد کرد.


اطلاعیه شماره 24: ارائه‌ها و جلسات

همانطور که در برنامه‌ی مسابقات مشاهده کرده‌اید، صبح روزهای دوشنبه و سه شنبه به جلسات گروهی و ارائه‌ها اختصاص داده شده است.
ارائه‌ها:
کمیته‌ی فنی با هدف انتقال مطالب جدیدِ مرتبط با فرآیند کاری تیم‌ها، یک کارگاه و یک ارائه‌ی مهندسی برگزار می‌کند.

روز دوشنبه (ساعت 10 تا 12):
هدف از کارگاه روز دوشنبه آموزش متدهای نوآوری و ایده پردازی به صورت عملی به تیم‌هاست. شاید بتوان گفت بخشی از کار تیم‌ها که معمولا فراموش می‌شود، فرآیند ایده‌پردازی و یافتن راه حل‌های مناسب برای مشکلات است. هدف این کارگاه آن است که روشی را برای ایده پردازی و حل مسئله را آموزش بدهد.
لینک کارگاه روز دوشنبه: https://meet.google.com/kct-wddp-tmg

روز سه شنبه (ساعت 10 تا 11:30):
در روز سه شنبه یک ارائه‌ی آموزشی در مورد الگوریتم‌های هوش مصنوعی و پیاده‌سازی آنها در زبان پایتون خواهیم داشت. هدف از این کارگاه ایجاد کنجکاوی در تیمهاست تا تلاش کنند این الگوریتم‌ها را در روبات‌های خود پیاده‌سازی کنند.
لینک ارائه روز سه شنبه: https://meet.google.com/bwp-agrw-zyp

جلسه‌ی با کمیته‌ی فنی مسابقات جهانی (سه شنبه، ساعت 11:30 تا 13):
در روز سه شنبه یک جلسه‌ی گروهی با حضور اعضای کمیته‌ی فنی مسابقات ایران اپن، اعضای کمیته‌ی فنی مسابقات جهانی و همچنین اعضای تیم‌ها برگزار می‌شود. هدف از این جلسه ارائه‌ی بازخوردی از مسابقات ایران اپن، به عنوان یکی از اولین مسابقات برگزار شده با سیمولاتور روبوکاپ جهانی، به اعضای کمیته‌ی جهانی است. همچنین تیم‌های شرکت‌کننده نیز می‌توانند از این فرصت برای مطرح نمودن سوالات، نگرانی‌ها و پیشنهادات خود با اعضای کمیته‌ی جهانی استفاده نمایند.
لینک جلسه گفت و شنود با اعضای کمیته‌ی جهانی:
https://meet.google.com/dux-faqx-vaq

شرکت در کنفرانس‌ها و جلسات این دو روز برای تمام افراد امکان پذیر است اما اولویت با شرکت‌کنندگان مسابقات ایران اپن 2021 است.


اطلاعیه شماره 25: راند نیمه‌نهایی، روز ششم مسابقات


اطلاعیه شماره 26: راند نیمه‌نهایی، نتیجه بازی بین تیم‌های NOVA و NJRT
از آنجایی که در مجموع بازی‌های رفت و برگشت بین تیم‌های NOVA و NJRT هر دو تیم 10 گل به ثمر رسانده اند و مطابق اطلاعیه شماره 23 یک بازی سوم برای تعیین تیم صعود کننده به مرحله‌ی فینال در ساعت 15:15 بین این دو تیم برگزار خواهد شد

وضعیت تیم ها

تیم سرپرست تعداد اعضاء وابستگی کشور وضعیت وضعیت مالی
Phase moon Ariana Hajighasemi 4 دبیرستان دوره دوم سلام فرمانیه Iran تایید شده تکمیل شده
Allameh Tabatabaei MOHAMMAD MALEKI 5 Allameh Tabatabaei Junior High School Iran تایید شده تکمیل شده
Democritus Taxiarchis Evaggelopoulos 6 STEM Education Greece تایید شده تکمیل شده
NOVA Parto Sabzevari 4 پژوهش سرا فضیلی Iran تایید شده تکمیل شده
Golden Brains amir abbas moghimpor bijani 3 بدون وابستگی Iran تایید شده تکمیل شده
P.R.T Diba Honari 6 دبیرستان پسرانه دوره دوم امام صادق (ع) Iran تایید شده تکمیل نشده
BARCODE Diba Honari 7 دبیرستان دخترانه دوره دوم امام صادق (ع) Iran تایید شده تکمیل نشده
Will of the Wisps Ali Vaziri 4 مدرسه علامه حلی 1 تهران دوره اول Iran تایید شده تکمیل نشده
#PC Hamid Nematbakhsh 4 دبیرستان فرزانگان امین 1 اصفهان Iran تایید شده تکمیل نشده
FourBreath Nima hosnkholg 8 معاونت علمی سپاه شبستر Iran تایید شده تکمیل نشده
Monster Said Tafazol 3 PIshrobot Company Iran تایید شده تکمیل نشده
NJRT Erfan Moeini 7 شهید اژه ای یک اضفهان Iran تایید شده تکمیل نشده
Fast And Smart Hossein Babaki 5 پژوهش سرای حاج امرالله خبازی Iran تایید شده تکمیل نشده
Helium saeed sarkarati 5 دبیرستان علامه حلی ۱ Iran رد شده تکمیل نشده
San Marino saeed sarkarati 3 دبیرستان علامه حلی ۱ Iran رد شده تکمیل نشده
CSW alireza ebrahimi 6 شرکت رباتیک کاکتوس Iran رد شده تکمیل نشده
Radiant Mohammadali Shojaa 4 Allamehelli10 high school Iran رد شده تکمیل نشده
Zero Dark Twenty Zahra Rezaei 4 دبیرستان فرزانگان امین ۱ اصفهان Iran رد شده تکمیل نشده
روبوکاپ Erfan Moeini 3 شهید اژه ای یک اصفهان Iran رد شده تکمیل نشده